School

De Drentse Hoek is een openbare basisschool. Dat wil zeggen dat onze school  openstaat voor alle kinderen, zonder onderscheid naar overtuiging of achtergrond. “Het openbaar onderwijs is ván en vóór de samenleving. Het is een plek waar kinderen samen spelen, samen leren . De openbare school is een mini-samenleving  waarin ruimte is voor ieders verhaal en die gekenmerkt wordt door democratische waarden. In de school worden deze waarden zichtbaar binnen de cultuur, de organisatie, het onderwijs en de verbinding tussen school en de samenleving. De openbare school zondert zich niet af van de wereld, maar leert kinderen zorgzaam en rechtvaardig om te gaan met andere mensen en de omgeving om hen heen.”

Openbare basisschool De Drentse Hoek is onderdeel van stichting De Haagse Scholen.

Onze missie

Wij geven kinderen op De Drentse Hoek een stevige basis mee op het gebied van taal, rekenen, burgerschap en digitale geletterdheid. Het aanleren van deze basisvaardigheden is het uitgangspunt van ons onderwijsaanbod. We voelen ons verantwoordelijk dat de kinderen deze basisvaardigheden optimaal aangeboden krijgen, zodat we uit het kind halen wat er in zit.

Binnen het aanbod van deze basisvaardigheden besteden we ook aandacht aan de persoonlijke ontwikkeling zodat kinderen hun eigen kwaliteiten leren kennen.

Binnen een veilig pedagogisch klimaat leren we kinderen op De Drentse Hoek samenwerken en relaties te bouwen. Zelfbewust en met zelfvertrouwen stromen de kinderen door naar het voortgezet onderwijs en zetten daar de volgende stap zetten in hun/de ontwikkeling.

‘Oog voor ieder kind’